Ostatnio w dziedzinie polmologii (nauka o produktach zjednoczenia POLMO) następują przełomowe odkrycia. Najpierw syrena 607, a teraz srebrny duży fiat.
W latach 80. stosowano w FSO dwa srebrne lakiery o kodach 684 i 687. Importowano je z Zachodu za dolary, stosowane były więc niezwykle rzadko i, jak się dotąd wydawało, tylko w polonezach. W 1990 roku zmieniła się jednak gospodarka, konieczne było wsłuchanie się w głosy klientów. A ci za srebrne samochody zrobiliby wiele. W kwietniu 1990 roku zgodnie z fabrycznymi cennikami za lakier metaliczny należało dopłacić 2,95 mln złotych, przy cenie podstawowej wersji fiata około 30 mln. I powstała taka seria (nie wiadomo nawet czy seria) FSO 125p w kolorze 687. Jeden jest do kupienia na allegro za 4100zł, ale to za auto zardzewiałe i nie jeżdżące od dekady szalenie za dużo. Nie wiadomo czy w środku ma jakieś bajery, powstało gdzieś w maju 1990 roku.
2 października 2011 dnia 13:00
Mam listę lakierów stosowanych w Polskich Fiatach gdzie napisano o metaliku (silver metallic)-684
Jak wynika z tej tabelki lakier ten zastosowano w 1991 roku nie ma mowy o 687 ?, jeśli ta tabelka jest prawidłowa to ten 687 zastosowano tylko w 90 roku, ale to dziwne że, o nim nie ma wzmiankiw tej tabelce, zaś w 91 roku zastosowano ten jeśniejszy 684 i to by sie zgadzało bo znane sa mr 89, caro w tym lakierze z 91 roku oraz 125p ale narazie nie mam kontaktu z włascielem jak sie dokładniej dowiem dam znac.
2 października 2011 dnia 17:21
Ja też mam tę tabelkę, to ciekawe źródło, ale bardzo nieprecyzyjne i niepewne. Wiadomo przecież o stosowanych wcześniej niż w 1990 roku srebrnych lakierach a tabelka metaliki uznaje dopiero od 1991 roku. 687 jest potwierdzone, gdyby się znalazło 684 z 1991 było by super, spróbuj się dowiedzieć, dzieki 🙂
5 października 2011 dnia 14:33
Po 83r. też ukazywały się Fiaty w metaliku i to na masową skalę! Chodzi mi oczywiście o L-54, czyli osławiony „metalik dla ubogich”. Poważnie zaś, to obawiam się, iż odkrycie Fiata w 687 spowoduje efekt niekontrolowanego wysypu replik. Identycznie, jak z Akropolisem. Pozdr., EN.
6 października 2011 dnia 11:16
Słuszna uwaga, repliki akropolisów obowiązkowo ze źle namalowanymi pasami i silnikiem 2000 są już nudne. Teraz i mnie się marzy późne FSO 125p srebrny metalik doposażone w różne fabryczne bajery, których nigdy razem nie było: kołpaki, eksportowe naklejki, zegarek poltik, pasy z napinaczami, tapicerkę diagonal, szyberdach z logiem FSO, radio WIRAŻ 7 albo jakiś nowszy np Diora RPS611, do tego topowe samochodowe głośniki unitra tonsil 🙂
16 października 2011 dnia 12:07
Witam
http://allegro.pl/fiat-125p1300-1970r-i1879002631.html
Nie o tym lakierze ale powinno sie przydac w spisie lakierów nie ma jeszcze daty 1970 pod kolor amarant i zapytanie czy na tej tabliczce fiata metalika widac typ auta SUP 115 BE 2….. czy DE ?
16 października 2011 dnia 15:15
Dzięki za amaranta, na tabliczce jest zdecydowanie 115 DC
25 marca 2012 dnia 12:49
Witam
Posiadam od ok 5 miesiecy pieknego fiata 125p z roku 1988 silnik jeszcze fiat skrzynia 4 skośna. Chodzi mi o kolor lakieru którego wedłóg tabeli na stronie nie mogę dopasowac z rocznikiem, fiat ma zamontowana tabliczke zastepcza na której nie ma nr kodu lakieru, przegladając zdiecia na stronie dopasowalem lakier L 58 beżowozłosisty ale nie pasuje rok produkcji, czy podane roczniki i kolory sa na 100% pewne czy może być błąd w opisie
pozdrawiam