Mając na uwadze fakt, że silnik 1300/1500 w 1961 roku skonstruował Aurelio Lampredi (jego dziełem był jednostka z wyścigowego Ferrari)oraz wykluwającą się propagandę sukcesu w 1971 FSO ruszyło ze swoim wyrobem na podbój świata sportu samochodowego. Na początku 1971 powstał Ośrodek Sportu Samochodowego.
POLSKIE FIATY NA RAJDOWYCH TRASACH
- 1969-III miejsce w kl. gen. i I w klasie w Międzynarodowym Rajdzie Węgierskim
- 1971,styczeń-cztery załogi wystartowały w Rajdzie Monte Carlo. Po pierwszym etapie Robert Mucha i Marian Bień zajmowali 39. miejsce, Krzysztof Komornicki i Błażej Krupa 84. , Sobiesław i Ewa Zasadowie 114. ,a Ryszard Nowicki i Piotr Mystkowski 170. Niestety żadna z załóg nie dojechała do mety.
- marzec-V miejsce w kl. gen. rajdu NRD (R.Mucha,L.Jaworowicz)
- marzec-II miejsce w Międzynarodowym Rajdzie Mazurskim (M.Varisella,Z.Dziadura)
- czerwiec-IV miejsce w kl. gen. Rajdu Złote Piaski
(J.Bachtin,P.Mystkowski)
- lipiec-IV miejsce w kl. gen. Rajdu Polski (R.Nowicki)
- sierpień-VIII miejsce (R.Mucha,B.Krupa),IX miejsce (R.Żyszkowski,P.Mystkowski) w Rajdzie Dunaju
- wrzesień-IV miejsce (R.Mucha,B.Krupa) w Rajdzie Słowackim o Puchar Krajów Socjalistycznych
- w 1972 roku pięć polskich załóg na fiatach brało udział w Rajdzie Monte Carlo.R.Mucha i L.Jaworowicz zajęli I miejsce w klasie i 24. w kl. gen.Pozostale załogi nie ukończyły rajdu
- W Rajdzie Akropolis załoga Jaroszewicz-Szulc wywalczyła I miejsce w klasie
- sierpień-cztery fiaty 125p wystartowały w Rajdzie Olimpijskim zajmując zespołowo pierwsze miejsce oraz zwyciężając w klasie (R.Mucha,R.Żyszkowski)
- 1973 rok rozpoczęto 19. stycznia na 42. Rajdzie Monte Carlo.Załogi:R.Mucha i R.Żyszkowski (nr41),A.Jaroszewicz i A.Szulc (nr77),M.Stawowiak i L.Jaworowicz (nr85),M.Bień i J.Wojtyna (nr81).3 z 4 silników przygotowała firma Bozato.Dojechali R.Mucha na IV i M.Bień na V miejscu w klasie, wyprzedzeni przez 3 renault 12 gordini.
- na jesieni w rajdzie "Press on Regardless" załogi FSO zdobyły pierwsze miejsce wśród załóg fabrycznych. W kl. gen. R.Mucha i R.Żyszkowski zajęli VI miejsce,A.jaroszewicz i Z.Dziadura XI,a M.Varisella i J.Jedynak-XV."Batorym" do Kanady pojechały 3 auta rajdowe,2 serwisowe combi o mocy 100KM oraz wystawowe, wręcz "ręcznie wykonane" auto kierownictwa w wersji francuskiej i kolorze metalic, które trafiło do Konsulatu Polskiego w Chicago. Właściwie całą intencją wyprawy za wielką kałużę było rozpromowanie polskiego fiata wśród... polonii, która miała zostać zachęcona do kupowania swoim krewnym w kraju dużych fiatów w PEWEXIE za dewizy.Po tym rajdzie marka Polski Fiat awansowała w klasyfikacji M¦ producentów z 15. na 7. miejsce.
- w XXXIII Rajdzie Polski będącym eliminacją Mistrzostw ¦wiata M.Stawowiak i J.Czyżyk zajęli 3. miejsce
- w kwietniu 1974 Polacy wystartowali w East African Safari.Niestety,żaden z 3 fiatów nie dojechał do mety. Był to jednak naprawdę bardzo trudny rajd i nasz zespół nie miał takich możliwości jak inne koncerny. Na 102 załogi dojechało 16. Jednak bawi trochę postawa konstruktorów, którzy na te błota i kamieniste drogi postanowili ... obiniżyć zawieszenie. Ciekawostka: podczas miesięcznej podróży statkiem fiaty pordzewiały od wody morskiej, a Mariusz Walter, który miał robić dokument, z braku zdjęć polecił aby pojechać jeszcze raz na rajd ,tym razem "na niby".
_
- w 1974 roku z powodu kryzysu paliwowego RMC nie odbył się
- 1975 rok przyniósł 12. miejsce Macieja Stawowiaka i 16. miejsce Mariana Bienia w Rajdzie Monte Carlo. Obaj na PF 1600.Gdy na starcie stanęło auto Bienia francuski komentator powiedział:"A teraz startuje paryska taksówka z numerem 45". Pozostałe załogi: Marek Varisella i Janina Jedynakowa, Tomasz Ciecierzyński i Jacek Różański, Robert Mucha i Ryszard Żyszkowski oraz Ryszard Nowicki i Wojciech Schramm rajdu nie ukończyły.Na zdjęciu samochód Macieja Stawowiaka i Jana Czyżyka:
- w 1976 roku polskie samochody w 44. RMC nie miały szczęścia. Komisarze sportowi udowodnili ,że auto Tomasza Ciecierzyńskiego i Jacka Różańskiego nie ma aktualnej homologacji FIA, a należy wspomnieć, że załoga ta prowadziła w klasie po II etapie rajdu. Marian Bień i Janina Jedynakowa oraz Maciej Stawowiak i Jan Czyżyk nie ukończyli II etapu z powodu awarii technicznych
- w 1977 niestety znów nikt nie dojechał do mety. (Stawowiak - Czyżyk i Bień - Jedynakowa awaria półosi, Ciecierzyński - Różański urwali niedokręcone przez mechaników koło).
- Start w Rajdzie Akropolu był w 1977 podobno "udany":