Błyskawiczny, ciekawy i rzeczowy komentarz Mateusza do ostatniego wpisu skłonił mnie do odpowiedzenia całym wpisem:

Z moich obserwacji wynika ze,krótki pickup z oferty FSO ostatecznie znikł w 1984 roku, nigdy nie spodkałem sie z tym  typem po tym roku-czy tak by było rzeczywiście ?

A spotkałeś się z tym typem w latach 1982-1984? Jak dla mnie typ długi zastąpił krótki w 1981 roku, niewielka produkcja, prymitywne metody wytwarzania, nie było problemu „przejścia” między różnymi elementami. Wydłużenie pikapa musiało być postulatem importerów, a skoro opanowano przedłużenie fiata, to po co produkować dalej krótkiego.

Co do listew bocznych to chyba występowały one tez w 1978 roku czego świadectwem moga być te zdjęcia z MTP 1978

Pan Kwiatkowski wszystkie swoje zdjęcia oznaczył „1978”, ale te, moim zdaniem, pochodzą z MTP 1979 (np. fiaty są z kierownicą poloneza, co w maju 1978 nie mogło mieć miejsca).

Moje pytanie jest nastepujące z kąd wiadomo ze eksport pickupa rozpoczoł się w 1981 roku liczbą 19 sztuk, czy były to te nowe Longi dla Finlandii ?

Nie wiem czy były to długie fiaty, co do eksportu do Finlandii mam całą tabelę z ilościami od połowy lat.70, ułożoną na podstawie fińskiej prasy motoryzacyjnej.

Z tymi Longami to dziwna sprawa ostatnio spotykam się z takimi autami np na allegro fiat z Wieliczki i bylo kilka jeszcze oraz na forach gdzie podaje się je za rok produkcji 1980 ? ?
przykład np forum 125p;

http://fiat125p.mojeforum.net/temat-vt1363.html

Fiat z tego wątku ma na 100% wymieniane nadwozie (kolor L62, niepomalowany panel cięgien), 1980 rok został tylko w papierach, być może w 1980 roku nie był nawet pikapem, więc  na razie teza o longach w 1980 się nie potwierdza.

Co do barwy to krótkie pickupy czesto były stalowoniebieskie, morelowe, orzech itp
Czy jest gdzies w jakims prospekcie lista kolorów przewidziana dla pickupa w danym okresie produkcji ?

Jest coś takiego, rok:

Wielkie dzięki za uwagi i pozdrowienia 🙂

 

  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • PDF
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter