Błyskawiczny, ciekawy i rzeczowy komentarz Mateusza do ostatniego wpisu skłonił mnie do odpowiedzenia całym wpisem:
Z moich obserwacji wynika ze,krótki pickup z oferty FSO ostatecznie znikł w 1984 roku, nigdy nie spodkałem sie z tym typem po tym roku-czy tak by było rzeczywiście ?
A spotkałeś się z tym typem w latach 1982-1984? Jak dla mnie typ długi zastąpił krótki w 1981 roku, niewielka produkcja, prymitywne metody wytwarzania, nie było problemu „przejścia” między różnymi elementami. Wydłużenie pikapa musiało być postulatem importerów, a skoro opanowano przedłużenie fiata, to po co produkować dalej krótkiego.
Co do listew bocznych to chyba występowały one tez w 1978 roku czego świadectwem moga być te zdjęcia z MTP 1978
Pan Kwiatkowski wszystkie swoje zdjęcia oznaczył „1978”, ale te, moim zdaniem, pochodzą z MTP 1979 (np. fiaty są z kierownicą poloneza, co w maju 1978 nie mogło mieć miejsca).
Moje pytanie jest nastepujące z kąd wiadomo ze eksport pickupa rozpoczoł się w 1981 roku liczbą 19 sztuk, czy były to te nowe Longi dla Finlandii ?
Nie wiem czy były to długie fiaty, co do eksportu do Finlandii mam całą tabelę z ilościami od połowy lat.70, ułożoną na podstawie fińskiej prasy motoryzacyjnej.
Z tymi Longami to dziwna sprawa ostatnio spotykam się z takimi autami np na allegro fiat z Wieliczki i bylo kilka jeszcze oraz na forach gdzie podaje się je za rok produkcji 1980 ? ?
przykład np forum 125p;
http://fiat125p.mojeforum.net/temat-vt1363.html
Fiat z tego wątku ma na 100% wymieniane nadwozie (kolor L62, niepomalowany panel cięgien), 1980 rok został tylko w papierach, być może w 1980 roku nie był nawet pikapem, więc na razie teza o longach w 1980 się nie potwierdza.
Co do barwy to krótkie pickupy czesto były stalowoniebieskie, morelowe, orzech itp
Czy jest gdzies w jakims prospekcie lista kolorów przewidziana dla pickupa w danym okresie produkcji ?
Jest coś takiego, rok:
Wielkie dzięki za uwagi i pozdrowienia 🙂
1 listopada 2011 dnia 19:27
Ja również dziękuje za odniesienie sie do mojego wpisu oraz za kolory
pozdrawiam
1 listopada 2011 dnia 19:51
Jeszcze w sprawie tych lakierów nie widze idealnie ale wydaje mi sie ze sa to kolory dla modelu MR-75 i chyba prospekt ten pochodzi z 1976 ?, dziwi mnie wystepowanie koloru L53/406 czyli ten zielonozółty z tego co wiadomo był on w przejsciowkach z lat 74/75.
Z wykazu lakierów wynika ze przewidziano go tez dla MR -75 a prospekt ten przynajmniej tak mi sie wydaje moze byc 1976 czyli w tym roku wystepował tez ten lakier ?
13 listopada 2011 dnia 03:04
Przy pisaniu wpisu też zwróciłem na to uwagę. Nie wiem, może był w ofercie w1976, ale zdjęcia takiego egzemplarza nie spotkałem, dla MR75 tylko w w 1975 roku właśnie.
6 listopada 2011 dnia 12:07
Posiadam prospekt z Sierpni 1982 roku opisano tam wszystkie modele dostepne w tym czasie w Angli z FSO w tym tez Pickup krutki czyli (10 cwt).Nie ma mowy o 12 CWt to taki prosty przykład ale jestem przekonany że krótkie zchodziły jak pisałem do 84 jako tzw tańsza alternatywa jednak o pomniejszonej ładownosci dla polskich rolników. Miałem zdjęcia z kilku lat wstecz z krótkimi z lat 83 i 84 klasyczne fso wszystko na to wskazywał a skrzynie ukosne od poloneza które weszły jak podaja fabryczne dane w Listopadzie 1983, wiele na ten temat powinny powiedziec prospekty z 1983 np z Angli których nie mam , ale o tym ze krótkie były po 81 a napewno w 82 i tez na przełomie 83/84 przekonałem sie kilka lat wstecz ale nie moge tego udowodnic na obecna chwile, bo zatraciłem te dane ale myśle że da sie to udowodnić w najbliższym czasie
13 listopada 2011 dnia 03:05
No ok, jedno co, to nie jestem pewien, czy te angielskie prospekty z 1982 były bardzo aktualne.
3 stycznia 2013 dnia 19:35
Witajcie…
Możecie mi podać paletę kolorów fiata, jakie były dostępne do PICK-up’a w latach 79′???
6 stycznia 2013 dnia 14:59
Nie mam takiej tabeli z 1979, ale będą to kolory występujące w 1979 roku, prawdopodobnie poza krzykliwymi i drogimi. Bardzo ciężko o pickupa z tamtych lat, ale na pewno były: żonkile L60, korale 515, białe 233. Według palety pick-upa z 1976 były też pick-upy w kolorze szaroniebieskim 625 i sahara L58, ale nigdy takich nie widziałem.