Zebrało się na reakcję. Na początek graficzna bomba, ale do niej wrócę na koniec:
Czytelnik i kolekcjoner prospektów, Mirek, m.in. bez którego nie udałoby mi się zebrać (pewnie prawie) wszystkich prospektów Fiata, sięgnął do swoich zasobów i zaprzeczył mojej teorii, że w Finlandii nie był oferowany silnik 1300. Oto dowód:
Tuż po poprzednim wpisie pojawiła się aukcja fiata 125p w wersji fińskiej (http://allegro.pl/polski-fiat-125p-72-klasyczna-biel-i2937431930.html). Tak twierdzi sprzedający, ambasador marek samochodów byłego RWPG – twardych dowodów w opisie i na zdjęciach nie ma, ale brzmi to dość wiarygodnie, zwłaszcza przystosowanie do benzyny wysokooktanowej (o czym nie wspominałem we wpisie), opony dunlop, klejona szyba. Nie wiem nic o importowanej stacyjce – może ktoś mógłby coś więcej powiedzieć o tym, jakie stacyjki stosowano wtedy w 125p, wiem że importowana stacyjka szła zawsze do Francji, w wersji na RFN był specjalny kołnierz, a blokada kierownicy była wtedy opcją, podobnie jak „koszykowa” tapicerka i tunel biegów z okleiną, Co ciekawe, bardzo często spotykam koszykową tapicerkę w klasykach i przejściówkach reimportowanych z dawnej Czechosłowacji, zwróćcie uwagę.
No i na koniec zdjęcie, o które sam pytałem innych i mnie pytano czy nie ma go w lepszej jakości:
No i jest właśnie powyżej, również dzięki Mirkowi, ale inne ujęcie. Gdy się przyjrzeć widać, że to ten sam, sfotografowany i rozesłany do gazet. A wersja jest, jakby to napisali w Auto Świecie, prestiżowa i spektakularna: na drzwiach napis „Polski Fiat 125p”, tekst obok mówi o sportowych amortyzatorach, felgach z „z lekkich stopów”, halogenach, lusterkach i pasach po bokach. Najciekawsza jest informacja: podstawowym kolorem jest nowa barwa żółty Bahama, na zamówienie wersja jest dostępna również w innych kolorach. Na zdjęciu widać też opony z kolcami. Finn Special wprowadzono na rynek w styczniu 1973 roku.
12 września 2013 dnia 11:32
Kiedyś miałem prospekt fińskiego importera (o ile dobrze pamiętam Whuri Oy-Autola), z którego pochodzi powyższe zdjęcie (prospekt dotyczył marek Polski Fiat, Commer i bodajże AMC). Zdjęcie to jest o tyle ciekawe, że auto ma wyposażenie niestandardowe jak na wersje rajdową. Nawet pisałem kiedyś emaila do automobilisty w tej sprawie (jako polemika do artykułu na temat rajdowych Fiatów). Maila poszukam i prześlę więcej zdjęć z tego prospektu.
8 lutego 2014 dnia 17:50
Witam.
W latach 80-tych byłem posiadaczem 125p z 1972r. Stacyjka była umieszczona z lewej strony kierownicy a klucz posiadał napis licencja Neuman.Może uda mi się znaleźć umowę sprzedaży,wtedy będę mógł przesłać numery nadwozia i silnika.
16 lutego 2014 dnia 18:40
Witam, dziękuję za informację i gdyby umowa się znalazła proszę o zdjęcia na piotrwiewiora@fiat125p.pl
28 marca 2014 dnia 19:00
Witam,
czy na zdjęciu z prospektu na oponach widoczne
są kolce?
1 lutego 2016 dnia 10:05
Real fantastic info can be found on site Kancelaria prawna Kraków.
15 marca 2016 dnia 17:58
Very interesting info! Perfect just what I was looking for Kancelaria prawna Kraków!
6 stycznia 2022 dnia 10:14
Damn it! Motherfucker good looking car!