Na pewno brakuje mi jeszcze kilku kolorów. Dzisiaj najwyraźniej dochodzi nowy. Link: http://allegro.pl/fiat-125-p-czekoladka-i2395654699.html
Przygodę z ustalaniem kolorów występujących w 125p zacząłem od tabeli „symbole i nazwy kolorów krajowych emalii”. Nieprzyporządkowany pozostał z niej kolor L66 czekoladowy.
Kto pamięta czasy dużej ilości polonezów przejściówek na ulicach pamięta też kolor jak na zdjęciu powyżej. Wygląda na to, że zastosowano go też w 125p, bo ten egzemplarz, choć jest modelem 1.5L z 1984, to w 1990 roku miał zmieniane nadwozie, które najwyraźniej fabrycznie pomalowane zostało na ten kolor. Brakuje zatem tabliczki znamionowej, która mogła by ostatecznie potwierdzić nam występowanie tego koloru. Przyporządkowuję go zatem do L66, gdyż jest to jedyny brązowawy kod nadany w czasie nazw z „L”, czyli od 1975 roku. Nie znajdziemy go w palecie Glasuritu czy DuPonta, tak jak L46, L47 i L50, które weszły w tym samym czasie. Więc czy ktoś wie na pewno, że to L66?
15 czerwca 2012 dnia 17:07
Jeżeli coś Ci to pomoże to mam takie jego zdjęcie, niestety kiepskie jakościowo (stary telefon).
http://img33.imageshack.us/img33/4900/tga7706.jpg
15 czerwca 2012 dnia 17:08
A, i jeszcze jedno, ładnie musi mieć w papierach, bo tablice są z przełomu 1977/1978. 🙂
16 czerwca 2012 dnia 13:02
dzięki, wszystkie bebechy są z 1984 tak jak twierdzi sprzedający.
12 października 2012 dnia 08:32
mój wyrób FSO z 1994 roku ma także lakier L66 – jednak jest to ciemna zieleń http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FSO_Polonez_Caro_1.5_GLE_MR%2793_produced_in_1994_seen_in_Jas%C5%82o_01.JPG