Tyle tematów na wpisy, a tak mało czasu. No nic, walczymy. Oto mejl od Tomka:
zaciekawiło mnie jedno zdjęcie na Pana stronie o Fiacie 125p (którą przyznaje bardzo często odwiedzam w celu pozyskania cennych informacji do konwersji kolejnych wersji Fiata 125p), Chodzi mi o zdjęcie które jest w załączniku o Fiata pierwszego z lewej z otwartą maską. Ma on „ciekawe” malowanie. Czy może mi Pan więcej coś o nim powiedzieć jeśli Pan posiada taką wiedzę (czy to wersja eksportowa czy krajowa, może MC albo Akropolis czy Finn special, jaki to kolor yellow bahama?, który to rok po atrapie sądzę, że 1973 lub 74itd. Za wszelkie informację będę bardzo wdzięczny.
Chodzi o zdjęcie poniżej. Właśnie trwają Targi Motoryzacyjne w Poznaniu (Motor Show), które zdają się być powrotem do najlepszej tradycji. To dobra okazja aby omówić całą wystawę FSO z 43 Międzynardowych Targów Technicznych w Poznaniu, które odbyły się od 9 do 16 czerwca 1974 roku, a była to chyba najwspanialsza wystawa w historii 125p, FSO i polskiej motoryzacji w kosmosie.
Na początek rzut oka na całość, przepiękne zdjęcie, źródło nieznane:
Tradycyjnie od końca:
17 – nie wiem 😀
16 – wersja rajdowa Monte Carlo;
15 – berlina angielska (wnętrze MR75);
14 – kombi angielskie (wnętrze MR75, zagłówki);
13 – kombi szwedzkie – ogrzewana szyba tylna i reflektory z wycieraczkami (zagłówki), zdjęcie chyba przekłamuje kolor a jest to L614;
12 – sanitarka;
https://www.facebook.com/pages/Zwiedzamy-MTP/109229605896225%5B/caption%5D11 – strzelam, że to wersja dla strefy o dużym zapyleniu (jasny kolor nadwozia);
10 – być może jest to fiat-rekord (białe tablice, wokół fotosy z rekordu);
9 – berlina wzmocniona, albo wersja francuska, nie wiem;
8 – strzelam, że to krajowe 1500 (bo białe);
7 – taxi;
6 – Rally 1600 Monte Carlo (felgi Cromodora CD5, lusterka Vitaloni Sebring lub ich polski odpowiednik (pod koniec targów już ich chyba nie było na samochodzie :), czarne zderzaki bez kłów, halogeny Zelmot, kolor F618);
https://www.facebook.com/pages/Zwiedzamy-MTP/109229605896225%5B/caption%5D5 – pick-up plastikowa nadbudowa;
4 – pick-up podwyższone burty;
3 – Rally 1800 Akropolis (zagłówki, felgi GB, lusterka Galmot, czarne zderzaki z kłami, halogeny Zelmot, unikalne malowanie, kolor F208)
2 – obstawiam kombi krajowe;
1 – być może francuska wersja super (wzmocniony silnik), zwracam uwagę na szaro czarne fotele skaj-sukno.
Przygotowania do wystawy trwały od marca (pracować w dziale reklamy, trzy miesiące nad jedną wystawą – marzenie), zakładano prezentację 21 aut, które starałem się zidentyfikować powyżej. Nie doszła do realizacji prezentacja MR75, choć wiadomo, że była już wtedy gotowa jego prawie ostateczna wersja. I słusznie, po co prezentować samochód, którego nie można nikomu sprzedać, a produkcja ruszy za 9 miesięcy. Podczas MTP zawierano kontrakty na eksportowe dostawy 125p, trzeba było zachęcać zatem do MR74 a nie MR75.
Samochody były przygotowywane specjalnie przez Zakłady 1, 2 i OBR, Dział Reprografii przygotował opisy przy eksponatach, Dział Reklamy gadżety, a Dział Remontowy obrotowe platformy. Nad całością czuwał szef Sekcji Reklamy FSO – Mieczysław Jakubowski.
6 kwietnia 2013 dnia 15:08
Fajnie, że widać tył modelu nr3. Ciekawi mnie jeszcze czy ten Fiat 125p miał po bokach napis Akropolis lub inny. Nie udało mi się dotrzeć do zdjęcia, które by przedstawiało profil tego egzeplarza.
7 kwietnia 2013 dnia 00:34
Przyglądam się temu czarno-białemu zdjęciu i chyba nie ma takiego napisu, choć może jest za tym facetem. Teraz zwróciłem też uwagę, że ma on (fiat) czarne ramki szyb!!
28 sierpnia 2013 dnia 14:25
zapraszam na fanpage „zwiedzamy MTP” tam ci Fiatów dostatek 🙂 – i nie tylko
https://www.facebook.com/pages/Zwiedzamy-MTP/109229605896225#!/media/set/?set=a.206768489475669.1073741860.109229605896225&type=3