[b] uwaga, na końcu bomba [/b]

Od lat do swojego przyszłego dużego fiata podchodziłem odpowiedzialnie. Jako uczeń i student nie chciałem skończyć z odwróconymi od siebie bliskimi, bez pieniędzy, z rozgrzebaną skarbonką którą muszę trzymać na powietrzu, na którym zniszczała by mi raz-dwa. I ktoś się pewnie zdziwi, że swojego fiata kupiłem dopiero w październiku zeszłego roku, ale tak się kończy bycie odpowiedzialnym.
Gdy już miałem ochotę zrealizować marzenie, uważniej niż zwykle przeglądałem oferty na portalu aukcyjnym. Pojechałem oglądać tego:
[img]http://img861.imageshack.us/img861/4057/c206190438.jpg[/img]


Cukierek, 55tys. przebiegu, z wad jedynie malowany tylny błotnik. Kompletna dokumentacja no i te tablice rejestracyjne. Auto od 1991 roku stało w garażu pod kocem jedynie przepalane. Przygotowałem się profesjonalnie, przy oględzinach byłem upierdliwy, czepiający, sprawdzałem wszystko co mogło by wymagać wymiany i powiększyć kwotę zakupu, która wynosiła 7 tysięcy złotych. Nie ukrywałem, że fiat jest we wspaniałym stanie. Wkurzyłem jednak dziadka-pierwszego właściciela, a gdy powiedziałem, że mam 6 tysięcy i tyle daję, burknął „nie” i na tym skończyliśmy. W tym roku widziałem fiacika na allegro wystawianego przez kolejnego właściciela za 10 tysięcy, obecnie jest zdaje się w Częstochowie. Dobrze się chyba stało, bo nie chciałem brązowego fiata, a lakierowanie auta niedotkniętego przez rdzę i lakiernika-blacharza-akrobatę było by niszczeniem jego wyjątkowości. I tu przechodzimy do mojego zakupu. Niedługo potem pojawił się w moim Piotrkowie fiat z dobrego rocznika i w ładnym kolorze. Na aukcji zamazane były tablice rejestracyjne, ale po szczegółach skojarzyłem, że to ten:
[img]http://img706.imageshack.us/img706/314/img9786a.jpg[/img]
Właściwie to kupiłem go dla tych czarnych blach. Podczas oględzin sprawdziłem tylko czy nie jest to składak spawany z niewiadomo czego, czy jest zdolny do jazdy i które elementy ma nieoryginalne. Widziałem ogromne wykwity rdzy i dziurę w podłodze, wymieniany pas i błotniki, ale chciałem, chciałem mieć coś na czym mogę się nauczyć obsługi i napraw, bez stresu o skaleczenie czy zniszczenie ideału. 1000zł i jest. Mimo ostatniego przeglądu w 2004 i równie starych płynów, przewodów, opon d124 w moim wieku, pokonałem bez problemów trasę do Łodzi i z powrotem. Na zimę fiat wylądował w garażu. Wiosną, choć nie planowałem, oczywiście zmieniłem zdanie i obecnie trwa remont, choć odrobinę dziki. Tyle zostało z odpowiedzialności.

Zdjęcia:
tylko pasjonaci mają wyczyszczone pod znaczkiem:

[img]http://img26.imageshack.us/img26/4638/dsc00980pah.jpg[/img]

w uszczelce tylnej szyby (wymienianej) zachował się fragment metki: Vitrobud, Huta Szkła Kunice:[img]http://img838.imageshack.us/img838/133/dsc01050x.jpg[/img]

Tak wygląda łączenie z dachem po wymianie błotnika:
[img]http://img267.imageshack.us/img267/3883/dsc01179u.jpg[/img]

Niewymagająca wymiany podsufitka:
[img]http://img571.imageshack.us/img571/1926/dsc01162fj.jpg[/img]

Czy mi się wydaje, czy widać ślad wąskich tablic? (37-93-WM):
[img]http://img580.imageshack.us/img580/9233/dsc00979wl.jpg[/img]

Zuooo:
[img]http://img14.imageshack.us/img14/2958/dsc01177lw.jpg[/img]

Wszystkie emblematy do wymiany, choć wkład przedniego znaczka był w bardzo dobrym stanie, opłaciło się zbierać klamoty w dawnych dobrych czasach – koszt poniższego zestawu: 0zł, za „125p” musiałem zapłacić dziś 20zł:
[img]http://img717.imageshack.us/img717/3480/dsc01107nh.jpg[/img]

Rozebrałem dziada sam, z pomocą świetnego fachowca 🙂 wymienione i spasowane są już drzwi, obecnie auto się spawa i lakieruje w zakładzie. I tu potrzebuję Waszej pomocy. Szukam części, oferuję w zamian pieniądze oraz atrakcyjne, mam nadzieję, inne nowe części zamienne.
Poszukuję:
– zderzaka przedniego z gumą w dobrym stanie
– dwóch albo czterech dekli FSO 1975-1983 w stanie bardzo dobrym lub idealnym
– osłonę boczną prawego fotela 125p – brązową
– poszycie siedziska fotela kierowcy brązowe 1975-1977 ewentualnie 1977-1984, może być też poszycie pasażera, najważniejsze żeby nie było popękane.
– prosty i sprawny fotel kierowcy, 1975-1983, stan poszycia i kolor obojętny
– poduszkę siedziska fotela przedniego w bardzo dobrym stanie
– uszczelka bagażnika nowa albo w bardzo dobrym stanie
– jedna korbka szyby 1975-1983 może być starta farbka
– daszki przeciwsłoneczne w dobrym stanie
– kieszeń schowka flokowana z lampką
– gumowa osłona lewarka niepopękana
– ogranicznik drzwi (1 albo 2)
– sprawna fletnerka prawa z logiem BESPO
– uszczelka drzwi pasażera przód w dobrym stanie

W zamian oferuję (jeśli ktoś woli zamiast pieniędzy):

– komplet nowych list bocznych 1987-1991
[img]http://img35.imageshack.us/img35/1314/dsc01189pa.jpg[/img]
– nowy (z metką) lewy okular atrapy 1967-1973
– nowa (z metką) cewka zapłonowa polonez 1978-1985
[img]http://img337.imageshack.us/img337/9411/dsc01193q.jpg[/img]
– oryginalne nowe naklejki dekli wersji francuskiej 1985-1989
[img]http://img24.imageshack.us/img24/9632/dsc01190di.jpg[/img]
– fabryczne nowe obejmy zbiornika paliwa
[img]http://img9.imageshack.us/img9/856/dsc01188xq.jpg[/img]
– ogrzewane i sterowane lusterka polonez
[img]http://img406.imageshack.us/img406/9158/dsc01199qa.jpg[/img]
– radio skald 2 po konserwacji magnetofonu, przestrojone na UKF z pełnym zakresem fal
[img]http://img20.imageshack.us/img20/2835/dsc01191yt.jpg[/img]
– wykładzina tył szara cienka
[img]http://img52.imageshack.us/img52/5350/dsc01186cr.jpg[/img]
– poszycia nowe lewe i prawe foteli przednich 1977-1985 czarna nitka
[img]http://img521.imageshack.us/img521/2255/dsc01185d.jpg[/img]
– nowy klosz lampy kombi/pickup
[img]http://img513.imageshack.us/img513/5697/dsc01192x.jpg[/img]
– ułamany i złamany znaczek 1.5X
[img]http://img7.imageshack.us/img7/7867/dsc01197ya.jpg[/img]
– inne znaczki polonez
[img]http://img840.imageshack.us/img840/362/dsc01198o.jpg[/img]

piotrwiewiora@wp.pl

  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • PDF
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter