Miałem się zabrać za paletę kolorów felg, ale pojawiła się pilniejsza sprawa. Znów nie będzie fajerwerków, ale bardzo proszę wszystkich którzy przeczytają ten wpis o przekazanie wieści innym miłośnikom 125p.
W kwietniu 2010 roku na allegro sprzedała się ulotka wersji MR75 Rally za około 100 złotych. Była to fałszywka zrobiona na podstawie zdjęć z fińskiego prospektu. W programie graficznym dorobiono boczne pasy, halogeny, felgi itp. Niestety nie zachowałem zdjęć tej ulotki (myślałem – po co mi fałszywka), pozostało mi tylko zrobione przeze mnie porównanie fragmentów ulotki z tekstem wpisanym przeze mnie w Wordzie za pomocą czcionek Bookman Old Style oraz Times New Roman. W tekście roiło się od błędów.
Jej autorem był użytkownik allegro:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=7094481
Tę starą sprawę przypomniały mi sprzedane ostatnio przez tego samego użytkownika śruby, rzekomo pochodzące z OBRu:
O ile wiem Cromodory CD57 nazywały się Rally II, chociaż może chodzi o ich przeznaczenie do Autobianchi A112 Abarth i 128 Abarth, ok. Ale dlaczego tylko do tych dwóch modeli? Nie umiem zweryfikować numeru katalogowego, nie mam aneksu katalogu części do poloneza 2000, zwłaszcza w wersji rajdowej. Niepokoi mnie nadruk bezpośrednio na pudełku, w tamtych czasach do pudełka przyklejono by kartkę z nadrukiem, albo pieczątkę. No bo niby jak, pudełko zostało zrobione po nadrukowaniu tekstu na papier? Nie jestem w stanie wprost wykazać oszustwa, ale podejrzanie wyglądają te lśniące śruby znalezione na złomie w Falenicy.
Przy okazji, sytuacja jest trochę podobna do tej:
http://allegro.pl/nowe-sruby-do-drzwi-20-szt-fiat-125p-fso-1500-i3433494172.html?source=mlt
Różnica jest taka, że w powyższej aukcji nie sposób dopatrzeć się niczego złego, bo te śruby rzeczywiście pasują do 125p, a że identyczne można kupić w sklepie metalowym na wagę, to już sprawa kupujących.
Wracając do bohatera tego wpisu, to wszystko każe mi się cofnąć do prospektów i ulotek do wersji specjalnych sprzedawanych w ciągu tych kilku lat przez tego użytkownika – do obejrzenia tutaj. Przygotowane przeze mnie argumenty podważają część z jego kolekcji.
babole w tekście:
– MOTOR INDUSTRY czy AUTOMOTIVE INDUSTRY?;
– przy Polmocie podajemy tylko adres a do FSO dodajemy lokalizację „ŻERAŃ”?;
– „Manufacturers” – producenci – to ilu ich było?;
Jest to fragment brytyjskiego prospektu z kwietnia 1980 roku. Mało prawdopodobne, aby z wydanego w Zjednoczonym Królestwie prospektu FSO skanowała fragmenty do swoich broszur, tym bardziej że wydawnictwo ma pochodzić z 1976 roku, a na liście dodatków znajduje się… otwieranie bagażnika z linki 😀 I jeszcze ten wklejony bez sensu napis POLMO.
3. We wszystkich czterech ulotkach są te same dane techniczne, czasem poprzestawiana kolejność. Dotyczyć one mają MR74, MR75 i MR76. Tymczasem moc silnika 1.8 zmieniała się co roku, w 1975 na 107 a w 1976 na 111 KM.
Nie będę się czepiał, że WS to numery ze Śródmieścia, a nie Żerania, ale skoro na błotnikach są vitaloni, to po co na ramce szyby jest jeszcze galmot?
5.
I znowu mamy logo z prospektu brytyjskiego importera z 1980 roku, a na zdjęciu pas boczny zawija się do góry pod za dużym kątem, felgi z przodu i tyłu mają różne rozmiary a deska rozdzielcza pochodzi z MR73 (wersje MC/Akro weszły na wiosnę 1974, zmiana deski na czarną nastąpiła w styczniu 1974)
Nie będę szukał dalej, bo już wyraźnie widać, że coś tu śmierdzi. Wnioski są takie, że istnieją prawdziwe dokumenty wersji sportowych, ale ktoś zajął się ich kopiowaniem, tak jak etykiet do części zamiennych. Trzeba dokłaaadnie oglądać wszystkie rarytasy.
6 sierpnia 2013 dnia 15:42
Dziekuje Piotr za kolejny bardzo pozyteczny wpis.
zainteresowal mnie ten artykul tym bardziej ze nawiazalem ostatnio kontakt z tymze jegomosciem, parzajcie co bylo w tresci maila jaki mi napisal :
„””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Witam !
Znalezione w Berlinie, w antykwariacie.
CHARAKTERYSTYKA I DANE TECHNICZNE – POLSKI FIAT 125P „RALLY” MONTE CARLO 1600 , AKROPOLIS 1800.
Format A4, stron 76 , druk dwustronicowy w Języku POLSKIM, Stan idealny. Cala księga danych do wersji 1600 & 1800. Rok wydania – najprawdopodobniej 74 lub 75 – dotyczy przejściówki. Na odwrocie książki przyklejony jest kod cyfrowy antykwariatu z Ceną – 199 Euro.
Mogę odsprzedać jedną sztukę po cenie za jaką nabyłem w antykwariacie ( przelicznik razy x4 = 800 PLN).
Gdyby był Pan zainteresowany proszę dać znać.
Z tego samego antykwariatu mam tez Aneks do instrukcji Obslugi PF 125p Rally 1600 i 1800 , 14 stron , format B5. Posiadam aneks do przejsciowki 74 i Mr 75, naklad 150 sztuk . Roznia sie tylko okladka i zalacznikiem – Rzuty autka. Cena 89 Euro za sztuke. Na 2 egzemplarzach jest kod cyfrowy, na pozostalych kazalem nie naklejac , takze moge Panu odsprzedac egzemplarz bez kodu.
„”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Zdjecia tego unikalnego bialego kruka wysle Ci Pior na email.
6 sierpnia 2013 dnia 21:16
Witam
To prawda część lub wszystkie dokumentacje sprzedawane przez tego człowiek to ściema
Zdjęcia numer 4 oraz 5 mają swoje orginalne odpowiedniki w tygodniku Motor z 1975 roku, odpowiednio numer 10, str 8 oraz numer 11 strona 5
31 października 2013 dnia 06:47
O co chodzi z tym, jak to określiłeś „babolem w tekście: Motor Industry”? Mam czapeczkę z prasowanym gumowym logo Polskiego Fiata, na boku której jest napis: MOTOR INDUSTRY CORPORATION POLAND.Z drugiej strony: Polski Fiat 125p.
A co do towaru, który oferuje sprzedający – najlepsze jest to, że ten pan odnajduje materiały AC i MC w ilościach hurtowych. Ma szczęście poprostu :DDDDD
6 listopada 2013 dnia 09:00
Chodziło mi o to, że polski zwrot „przemysł motoryzacyjny” tłumaczone jest raz jako MOTOR INDUSTRY w przypadku POLMO i jako AUTOMOTIVE INDUSTRY w przypadku POL-MOTU.
Jeśli oficjalnym tłumaczeniem POLMO było MOTOR INDUSTRY CORPORATION to popełniłem błąd, ale nie zmienia to faktu, że tekst ten był pisany Arialem czy innym Times New Roman.
Podeślij mi proszę zdjęcia tej czapeczki 🙂