Oto przedstawiam publicznie skok modernizacyjny istotny jak elektroniczny zapłon albo sprzęgło z centralną sprężyną. Z poprzedniej wersji strony zostały HISTORIA, KOLORY, SPORT i PRODUKCJA i oczywiście PROSPEKTY. Te strony nie będą się już raczej zmieniać, o ile nie okaże się, że brakuje tam ewidentnie jakiejś informacji albo że jest tam coś niezgodnego z prawdą.
Bo o nią tu idzie. Może teraz uda się zmieścić tu wszystko i coraz więcej o Dużym Fiacie. Czasem będą to oparte na czymś przypuszczenia i domysły, więc proszę o argumenty i dowody przeciw, poprawię się, jakby coś.
We wpisach będą różności, czasem w kategoriach pokrywających się ze starymi działami. W kwestii zamieszczanych zdjęć czy video chcę być uczciwy wobec autorów, ale czasem mam coś od lat i nie wiem skąd. Mało litości mam dla materiałów archiwalnych.
Na górnym pasku doszły trzy nowe działy. IDENTYFIKACJA „ukaże się” niebawem. OGŁOSZENIA i BOMIS, z racji skomplikowania, później. Ale wiadomo, co tam będzie.
Usunąłem marne działy REKORD, ZAPLECZE i RÓŻNE. Jacek Ślopek zrobił dużo lepszą stronę o biciu rekordu.
Aha. W tym miejscu i jeden jedyny raz wyznam swoje uwielbienie dla 125p, jego klimatu, linii, dźwięków – niezależnie od roku produkcji. Nie ma co płakać nad każdym egzemplarzem, jestem świadomy wszystkich wad, pozwolę sobie czasem jeździć po narodowej myśli i kulturze technicznej.
No to tyle na wstępie.
5 marca 2011 dnia 10:14
PRODUKCJA
Witam skoro wyprodukowano 1445 699 125-tek,po podliczeniu wszystkich wyprodukowanych w poszczególnych latach do tej liczby ostatniej która jest na ostatnim powstałym w Czerwcu 1991 roku wiśniowym kombi brakuje 17 sztuk przypuszczam ze to te pierwsze z 1967 listopad grudzen czyli w 1967 powstało by ich 12 gdzies podaja ze bylo ich ok 70 inni mówia ze 50 te 17 sztuk pasuje do liczby bedacej na ostatni wiec jak jest?
ponadto jak zliczyc wszyzstko do kupy to mi wychodza takie info
-produkcja 1445 699 1967-1991
-w kraju zostało 859323 125p
-eksport 586376
-17 sztuk w 1967?
jak liczyłem
informacje brałem min z tej stronki i tak brakowało 288590 125p pomiedzy weksportowanymi a wyeksportowanymi do poszczególnych panstw,wytłumaczono to eksportem na kraj czyli eksport wewnetrzny z obliczen wyn ika ze przy calosci 1445699 wyeksportowano 874966 w Polsce zostalo 570733 jednak po dodaniu eksportu wewnetrznego czyli aut ktorev zostaly w kraju zamiast isc na eksport czyli 288590 to prawidlowo 859323 kraj i eksport 586376
prosze o inf na te tematy i jak sie ma calosc produkcji do tych 17 z 1967?
5 marca 2011 dnia 22:36
A na wiśniowym kombi numer jest wyższy? Nie pamiętam. Co do fiatów z 1967 roku, najprawdopodobniej wliczone zostały do produkcji 1968 roku.
16 marca 2011 dnia 20:21
Witam jeszcze na temat ilości powstałych 125p łącznie jak podają dane z tej strony powstało 1445699 fiatów 125p oraz fso 125p po zliczeniu wszystkiego łącznie zgodnie z poprzednim wpisem wychodzi że do 1445699 sztuk brakuje dokładnie 17 fiatów i myslałem ze to te z 1967 roku powstałe w Listopadzie i grudniu, jednak najstarszy znany fiat ma numer 26 lub 28 ten czarny z Norblina wiec mit o tych 17 jest wiec nieprawdziwy ciekawy jestem autentycznosci tych danych czy naprawde tak ksztaltowala sie produkcja skąd te dane? czy to te z książki pt chyba jest u nas fabryka fso czy jakoś tak wiem ze tam sa jakies tego typu dane, generalnie brak mi dojsc do danych fso opieram się na wlasnych przypuszczeniach gazetach no i tej strony no jestem b ciekaw jak to naprawdę jest z tym 1967
– ostatni fiat kombi 1445699
-najstarszy Norblin jedyny z 1967,drugi z najstarszych ma numer 252 najstarszy z 1968 wiem z jakiegos forum
Ponadto ciekawy jestem ostatnio histori pickupa od 1975 dlaczego brak prospektu z tym modelem w latach 75-77,wszystkie testy opisy z pickapem mr 75 to okres od 1978 i potem nawet ostatnio w tygodniku motor z 1980 roku zobaczylem tabelką z produkcją Polmo jest model 125p oraz podział min na pickupa podano ich produkcję tylko na 79 na 78 – jak by ich wogóle wtedy nie robionochyba ze robiono ale w b małych seriach a np seryjna ruszyła od 1977/8?
Kolory, tez coś zauważyłem L-78 storczyk na sto procent był w 1975 sprawdzone takiego fiata miał sąsiad ponadto w magazynie gt tuning z 2004 był obszerny tekst o 125p którego budowano na zawody typu drift lakier L-78 rocznik 1975 i to wczesny bo mały wywietrznik na słópku
-l 62 napewno w 1983 u mnie ma jeden fan fso i pytałem fabryczne L-62,Armant chyba nie pamietam kodu obecnie na alegro rocznik 1971 burgund raczej to nie jest bo i podobno byly od 1975
Sport wiem ze w 1970 roku podpisano umowe pomiedzu pzm a polmotem od tąd dla szesciu najlepszych kierowców przekazywano sześć fiatów 125p 1500 do udziału w rajdach krajowych i zagranicznych samochody te nazwano Polskimi fiatami 125p SPORT i była to pierwsz fabryczna rajdówka z fso pod specjalną nazwą w specjalnym wypos oraz malowaniu info można znaleść czytając dokładnie motory zlat 1970/1971 te wersje to starsi bracia monte czy acro nigdzie o nich sie nie wspomina
POZDRO,a jak bede miał jakies inf to zawsze napisze chyba to nie jest problem troche to chaotycznie pisze no ale taki jestem che
16 marca 2011 dnia 20:25
Cholera pomyłka te rajdowe to były POLSKIE FIATY 125p 1500 (RAJD),nie jak podałem wczśniej sport sory
16 marca 2011 dnia 21:11
witam jeszcze o tekście o fiacie coupe ewidętnie pomyyłka i to w Automobiliście zmiana sposobu wętylacji nastąpiła nie jak tam pisze w 1969 roku a w 1968 na przełomie Pazidziernika i listopada, i była to pierwsza zmiana zewnętrzna w pf 125p od rozpoczęcie produkcji.
Moja teoria jest talka że zmiana nastapiła 1 Listopada znany jest fiat o numerze nadwozia 4998 i powstał 29.10.68 r w ten sam dzień co 5 cio tysięczny ten 4998 to najmłodszy ze wąskim słópkiem jaki znam chyba ze sie cos ostatnio zmieniło a więc przypuszczam ze pierwsz 5000 to wąskie słóp-pki i od 1.11 68 zaczeli nowsze klepać znany tez jest numer 51….. dalej nie pamietam ale ma nowy typ i powstał w Listopadzie więc jesscze te pierwsze 100 sztuk po powstałym 5tysiecznym by cos wyjasiniło ale pewne jest że nowy typ jest od Listopada a na stronie w histori pazidziernik wydaje mi sie ze powinna byc zmiana na Listopad a ja sam napisałbym od 1.11 68 ale to nie na 100-we no i ja nie mam strony o fiacie nara wszystkim
19 marca 2011 dnia 23:37
Temat samochodów z 1967 roku jest zagadką i nic nie wiem na ten temat.
Nie jest możliwe, żeby L78 było w 1975 roku, to na pewno, natomiast L62 w 1983 owszem, dodam do karty koloru.
Rzeczywiście nie ma pick-up na prospektach do pewnego momentu, wytwarzano go w krótkich seriach, ale na pewno był sprzedawany od 1975 roku.
Jest fiat o numerze 5062 i ma stare wloty, ale rzeczywiście, powinien to być listopad, zaraz zmienię. W sensie w listopadzie weszły do sprzedaży, w dokumentach fabrycznych wyraźnie napisane jest, że październik.
11 czerwca 2011 dnia 23:29
Witam
Kolory
Na alegro w aukcji numer;1639049981,Fiat 125p z 1978 roku orginalny zielony tropikalny L-65 o ile sie nie pomyliłem w kodzie polecam zobaczyc fajne zdjęcia z tym niespotykanym kolorem, auto to jest z Rabki a wczesniej był on z mojego miasta wtedy miał jeszcze stare blachy KRA
-F 610 na pewno w 1974 widoczny na Angielskich prospektach w dziale prospekt i to te mr 74 z deskami od modelu mr 75 podobnie z lakierem seledynowym 618 widoczny w prospekcie Niemieckim z 1974 zatem oba lakiery były w 1973 i 1974
-niebieski stalowy F-625 napewno wystepował w 1980 roku nawet ostatnio był taki orginał w tym lakie na alegro i z tego roku więc przypuszczam ze kolor ten to napewno lata 1974-1982 razem z 1980 i 1979 ale to 79 nie jestem pewien ale możliwe by go zaprzestali stosowac na rok by w 1980 wznowić?
11 czerwca 2011 dnia 23:30
a zapomniałem zapytać swego czasu w kolorach pojawiła się nowa żółta barwa niepamietam kodu ale po jakims czasie znikła dlaczego kolor ten nie byl stosowany?
-co sądzisz na temat kolorów L-69/L83
kiedyś spodkałem fiata 100% orginał z 1980 roku w jasnym zielonym takim wsciekłym niemal identik jak L-53 ale bardziej zielony co to moglo byc?
11 czerwca 2011 dnia 23:30
-L70 mój ulubiony kolorek raczej napewno w 1980 przypadkowo weszłem na forum miasta Krosno sa tam zdjęcia klasycznych aut z tamtych stron na jednej z foto piękny 125p L-70 (rejestracja Kso-o873 napewno po 78 i 79 roku wywietrznik słópka ma czarny a wiec rok 1980 nie wczesniej poza tym niedawno na alegro krotko byla aukcja był tam l70 i rocznik 1980
a na alegro na temat kości słoniowej swego fiata z 1987 r jeden ze sprzedających napisał w aukcji tak;Oryginalny lakier o numerze L87 i nazwie kodowej Champaigne Beige/Ivory/Kość słoniowa jasna