Otrzymałem na mejla dwa listy z ważnymi informacjami dotyczącymi ostatnich wpisów. Ogromnie dziękuję i przekazuję niniejszym w świat.

Po pierwsze zgłosił się do mnie człowiek znający się na Volkswagenach. Jest jakaś baza, dzięki której udało się ustalić datę produkcji silnika 1.6 zamontowanego w opisywanym w poprzednim wpisie fiacie. Cytuję:

Piszę aby pomóc w określeniu daty produkcji silnika JK z zamówienia opublikowanego na stronie. Otóż z moich źródeł wynika iż silnik ten wyprodukowano w grudniu 1985 roku. Dn.30.11.1985 na pewno wyprodukowano silnik o numerze 401155, natomiast 31.12.1985 406106.

Stanisław 1990

Źródło: elektroniczny katalog części grupy VW – ETKA

A zatem od wyprodukowania silnika do zamontowania go w samochodzie, a musiał być to co najmniej maj 1986 roku, minęło 5 miesięcy. To dużo, wyglądało by więc na to, że przyszła pociągiem jedna seria silników, biorąc pod uwagę formalności celne związane z takim transportem z RFN do PRL (podejrzewam, że trwało to z 2 albo 3 tygodnie), fabryka miała silniki do dyspozycji gdzieś, powiedzmy, w połowie lutego. Czy czekali na coś do maja, czy tyle czasu przystosowywali nadwozie do innego silnika, a może to w RFN silniki czekały długo na odbiór i zapłatę w dewizach, z którymi jak wiadomo było krucho, a ze strony fabryki wydatek był to potężny. Na pewno od czasu gdy w FSO wiedzieli, że od stycznia 1986 przechodzą na własny rozrachunek w eksporcie wewnętrznym, wzrosło ich zainteresowanie zrobieniem jakiegoś interesu na poszukiwanych samochodach z silnikiem diesla.

Druga sprawa to lakier L66, wypłynął drugi samochód w tym kolorze:

http://otomoto.pl/fiat-125p-bandzior-calosci-lub-na-czesci-C25225444.html

I znów mamy tu do czynienia z samochodem, w którym wymieniono nadwozie. Wiarygodna staje się zatem teoria, że w kolorze L66 wyprodukowano serię gołych nadwozi przeznaczonych na części zamienne. Czy to wystarczy aby dodać L66 na karcie w dziale KOLORY? Nie wiem jeszcze, ktoś inny twierdził, że ma takiego fiata w tym kolorze i obiecał sprawdzić tabliczkę znamionową i numer nadwozia, ale jakoś przestał się odzywać. Pozdrawiam i przypominam się zatem.

 

  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • PDF
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter